bazarnews

کد خبر: ۲۸۸۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از پی گیری مشکل مالباختگان کاسپین در این سازمان مردم نهاد خبر داد.
بازار نیوز - احمد توکلی عصر امروز در تجمع خیابانی مالباختگان کاسپین حاضر شد و ضمن گزارشی از روند پی گیری اعلام جرم علیه مدیران بانک مرکزی و موسسه ثامن الحجج گفت:  باید از قوه قضائیه بجهت پی گیری اعلام جرم علیه مدیران بانک مرکزی و وزارت تعاون تشکر کنیم و اینرا طلیعه ای نوید بخش در رفع مشکل مالباختگان موسسات مالی و اعتباری بدانیم.
 
انتقاد شدید توکلی به بانک مرکزی در جمع تجمع مال باختگان کاسپین+ عکس
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان این خبر که از من دعوت شده است تا اسناد مربوط به تخلف مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون از سال 85 تا 95 را در ماجرای موسسه ثامن الحجج به دادگاه ارائه کنم تاکید کرد: در موضوع پرونده کاسپین نیز به اندازه ثامن الحجج اسناد و مدارک داریم و بزودی نسبت به شکایت مردم دادخواهی می کنیم.

توکلی در پاسخ به اعتراض مردم نسبت به کم اعتنائی دستگاه قضائی در پی گیری این پرونده گفت:  ماهیت پرونده های مالی زمان بر است، در همه جای دنیا هم چنین است. لذا شما هم باید همراهی کند.

این کارشناس اقتصادی همچنین در پاسخ به این شبهه که چرا در ماجرای ورشکستگی نهادهای مالی و اعتباری، دولت را شریک می دانیم گفت: برخی می گویند ورشکستگی یک نهاد مالی نیز مثل ورشکستگی یک بنگاه تولیدی است و نباید دولت را مقصر دانست. این در حالی است که موسسات مالی واعتباری با پول مردم، خلق پول می کنند و  خدمات پولی و بانکی ارائه می دهند. وقتی کفش می خریم، این خرید ما به اعتبار وزارت تعاون و وزارت جهاد نیست ولی وقتی پول بانک می گذاریم به اعتبار حاکمیت اعتماد می کنیم. موسسات مالی نزد بانک مرکزی سپرده و ذخیره قانونی دارند و این یعنی بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند.

توکلی همچنین خاطر نشان کرد: ضمن اینکه باید با متخلفین برخورد شود و مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون باید  طی این سالها تحت پی گرد دستگاه قضائی قرار بگیرند، ولی اینکه بگوئیم بانک مرکزی باید پول چاپ کند و خسارت مال باختگان را جبران کند حرف غلطی است.
 
مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
فریاد مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
1
ما سپرده گذاران موسسه کاسپین از شما قوه قضاییه انتظار داریم پشت پرده فساد ، پولشویی و غارت اموال مردم در موسسه کاسپین را رو کنید از تاریخ ۹۴/۱۲/۱۰ الی ۹۵/۰۴/۱۵ منابع مردم در موسسه کاسپین (آرمان ایرانیان یا فرشتگان سابق) از موسسه خارج شده مبالغ سنگینی پولشویی شده و مبالغ سنگینی وام بی بازگشت داده شده ، انتظار داریم بعد از دو سال که از مجوز موسسه کاسپین می گذرد و نزدیک یه یک سال است که سپرده های مردم بلوکه شده و مردم با هزاران مشکل دسترسی به سرمایه خویش ندارند ، شما بزرگواران مشخص می کردید این منابع به چه افراد خاص ، شرکت های خاص ، بانک های خاص بصورت وام بی بازگشت پرداخت شده و چرا تراز مالی موسسه مثبت شده و با داشتن زیان عملیاتی مجوز دریافت کرده ، مردم بواسطه اعتماد به مجوز بانک مرکزی در فاصله ۸ ماه اول سال ۹۵ بیش از ۶۶۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری کردند در صورتیکه موسسه فرشتگان سابق قبل از مجور یعنی طی مدت ۲۰ سال تا تاریخ ۹۴/۱۲/۲۷ فقط ۲۰۰۰ میلیارد تومان دارائی جذب کرده بوده و اعتماد مردم به مجوز صادره باعث افزایش دارائی های موسسه به ۸۶۰۰ میلیارد تومان شده است اکنون وظیفه نهاد حاکمیتی چیست؟ چرا دستان ناپاک پشت پرده تاکنون معرفی و محاکمه نشده اند؟ از شما بزرگواران ، انتظار شفاف سازی و برملا کردن غارتگران سپرده های مردم را داریم ممکن است خواهشا در برابر حق و حقوق بیش از دو میلیون نفر خانواده کاسپین ملاحظه هیچیک از سهامداران را نکنید و هر چه سریعتر عملا به موضوع ورود کرده و دستان ناپاک را که مردم را به هزاران بدبختی انداختند رو کنید.استدعا داریم شفاف سازی کنید تا مشکلات مردم حل شود .در راستای کمک به خلق خدا موفق و پیروز باشی
ایرانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
1
اقای سیف ومعاونین محترم لطفا" اتوبوسی استفاء دهید ضمنا ما برعکس شما ما مجوز صادر میکنیم اتوبوس درب بانک مرکزی مهیاباشد
فریب خورده بانک مرکزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
جمعی به حاکم شکایت بردند دو دزد کاروان صد نفری ما را به غارت بردند حاکم پرسید چگونه صدتن بر دو دزد چیره نگشتند یکی گفت آنها دونفر بودن همراه وما صد نفر بودیم هریک تنها !
سپرده گذار ان کاسپین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
آقای سیف پای اشتباه خود به ایست زیرا ما برای ریال ریال سپرده مان دست‌هایتان تاول زده وعرق ریخته آیم ما حق بچه های خردسالمان را نمی گزاریم پای اشتباه تو تباه شود با معاونین استفعا دهید تو و مشاوران در قامت و شان ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران نمی باشید
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: