bazarnews

کد خبر: ۳۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
این توضیحات می گوید که بیمه آرمان که طرف قرارداد بانک مسکن در پروژه زلزله دیده بوده تنها بیمه کننده تسهیلات اعطایی به واحد مسکن مهر بوده و نه واحد مسکونی!
بازار نیوز - «بر اساس برآوردها، اکثر ساختمان‌های مسکونی و تجاری شهرهای زلزله‌زده فاقد بیمه حوادث غیرمترقبه بوده‌اند و مالکان آنها اکنون باید منتظر کمک‌های بلاعوض و وام‌های دولتی برای نوسازی ساختمان‌های خود باشند. با این حال، مالکان مسکن مهر نگرانی کمتری نسبت به دیگران دارند، زیرا واحدهای مسکن مهر در استان کرمانشاه، دارای بیمه حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله بوده‌اند و بزودی پرداخت خسارت آنها آغاز خواهد شد.»

خبری که خواندید خبر خوشحال کننده ای برای زلزله زدگان ساکن مسکن مهر بود که در روزنامه جام جم منتشر شد؛ اما مدیرعامل شرکت بیمه آرمان با بیان مثالی نحوه پرداخت خسارت را توضیح داد: «اگر یک واحد مسکونی مسکن مهر مبلغ 50 میلیون تومان قیمت داشته باشد که 15 میلیون تومان آن وام باشد، تعهد بیمه برای 50 میلیون تومان نبوده و فقط مبلغ تسهیلات، مشمول حوادث غیرمترقبه خواهد شد. ضمن این‌که اگر از مبلغ 15 میلیون تومان، سه میلیون تومان اقساط آن پرداخت‌شده باشد، تعهد بیمه‌گر 12 میلیون تومان است. بیمه آرمان مسئول مانده بدهی تسهیلات است و بر این اساس خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه را پرداخت خواهد کرد.»

این توضیحات می گوید که بیمه آرمان که طرف قرارداد بانک مسکن در پروژه زلزله دیده بوده تنها بیمه کننده تسهیلات اعطایی به واحد مسکن مهر بوده و نه واحد مسکونی! حالا برخلاف متن خبر بالا که می‌گوید مسکن مهری ها نگران نباشند، اتفاقا نگرانی ها با این شرایط بیشتر می شود؛ و سوال اینجاست که کجای این بیمه به نفع مالک واحد مسکونی است؟ و یا اینکه آیا واحدهای مسکن مهر مشمول بیمه دیگری نیز هستند و جزئیات آن به چه نحو است؟!

و سوال دیگری که برای یک متقاضی مسکن مهر پیش می آید این است که هر چیزی که بیمه می شود، بیمه نامه ای دارد. بیمه نامه های واحد مسکن مهر کجاست و آیا به شخصی که واحد مسکن مهر را تحویل می گیرد، بیمه نامه ای هم تحویل داده می شود؟!

امید است که یکی از مسئولین مربوطه در خصوص این موارد به ارائه توضیحات بپردازد و پاسخ سوالات را بدهد!
فردا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: