bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
«مظاهری» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به تاثیر سیاست تثبیت نرخ ارز بانک مرکزی در مدیریت عرضه و تقاضای ارز، بازار غیررسمی را بستری برای تامین ارز کالای قاچاق و همچنین خروج سرمایه عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «طهماسب مظاهری» رئیس کل اسبق بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون نقش سیاست تثبت بانک مرکزی در مهار بازار ارز اظهار کرد: در حال حاضر اجرای این سیاست وضعیت بازار را نسبت به قبل بهتر کرده است. اکنون به واسطه این سیاست و همینطور مقررات مربوط به آن، میزان عرضه و همچنین تقاضا‌های موجود در بازار ارز تا حد قابل توجهی مدیریت و بخش دیگری از آن هم محدود شده است.

تعادل در عرضه و تقاضا ارز با اجرای تثبیت نرخ/ بازار غیررسمی تامین کننده ارز قاچاق و خروج سرمایه است+ فیلم
رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی در ادامه محدودیت تقاضا‌های کاذب مردم و همچنین برخی از فعالان اقتصادی را به عنوان یکی از مهمترین کارکرد‌های سیاست تثبیت نرخ ارز عنوان کرد.


وی همچنین نرخ بازار غیررسمی هم گفت: این بازار خود را در مقابل عرضه و تقاضا نشان می‌دهد؛ در حال حاضر تقاضای بازار با مجموعه‌ای از شرایط، قوانین و همینطور انتظارات تورمی مواجه است. بخشی از تقاضا موجود در این بازار برای تامین ارز کالای قاچاق و خروج سرمایه به وجود آمده است.



مشروح گفته‌های مظاهری را در کلیپ‌های زیر مشاهده کنید؛


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: