bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد زنان باردار و زنانی که پس از زایمان در ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند در دو دهه گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

به گزارش بازارنیوز به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید افزایش شدید نرخ مرگ و میر مادران را بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹، به ویژه در میان زنان سیاه‌پوست، سرخپوستان آمریکایی و بومی آلاسکا نشان می‌دهد. کسانی که در جنوب، ایالت‌های کوهستانی و غرب میانه زندگی می‌کنند نیز در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

محققان مؤسسه سنجش و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن در سیاتل و ماس جنرال بریگام در بوستون از داده‌های دولتی در مورد مرگ و میر و تولد زنده برای مطالعه این موضوع استفاده کردند و با استفاده از مدل سازی کامپیوتری تخمین‌هایی از مرگ مادران در بازه‌های زمانی ایجاد کردند.

دکتر «آلیسون برایانت»، نویسنده این مطالعه، گفت: «مرگ و میر مادران یک بحران در ایالات متحده است. این نرخ در چند دهه گذشته در حال افزایش بوده است و با همه گیری بیماری کووید تشدید شده است. شبح مرگ مادران به طور متفاوتی بر برخی از جمعیت‌های قومی و نژادی تأثیر می‌گذارد.»

مرگ و میر مادر به مرگ‌هایی گفته می‌شود که در طول بارداری یا تا یک سال پس از آن اتفاق می‌افتد.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، علل شایع مرگ و میر مادران را مشکلات سلامت روانی مانند خودکشی یا اووردوز ناشی از اختلال مصرف مواد؛ خون ریزی بیش از حد؛ مشکلات قلبی و عروقی؛ عفونت؛ لخته شدن خون؛ کاردیومیوپاتی (بیماری عضله قلب) و اختلالات مرتبط با فشار خون بالا فهرست می‌کند.

در حالی که مرگ و میر مادران در طول ۲۰ سال برای همه گروه‌های نژادی و قومی دو برابر شد، این میزان برای زنان سرخپوست آمریکایی و بومیان آلاسکا به طور قابل توجهی افزایش یافت. اما زنان سیاهپوست همچنان بالاترین نرخ را در بین هر گروهی داشتند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: