bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک نماینده مجلس، استخراج گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط مهندسان ایرانی را به عنوان گام بزرگ دولت سیزدهم در حوزه انرژی توصیف کرد.

گام بزرگ دولت سیزدهم در استخراج گاز از پارس جنوبی با بهره‌برداری از فاز ۱۱

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «الله وردی دهقانی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با بازارنیوز پیرامون افتتاح فاز ۱۱ مجتمع گازی پارس جنوبی، اظهار کرد: آغاز برداشت گاز از این فاز ۱۱ پارس جنوبی گام خوبی بود و حالا انتظار مجلس این است که دولت با برنامه ریزی دقیق و همچنین با سرعت بیشتری این امر را پیگیری کند تا از این طریق بتوان مشکل ناترازی گاز مورد نیاز برای مصارف خانگی و همچنین صنایع جبران شود.


این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: گاز استخراج شده از این فاز قابلیت صادرات دارد و دولت می‌تواند از این محل ارزآوری خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد. در حال حاضر ایران در میان ۱۰ کشور دارنده بیشترین منابع گاز طبیعی در رتبه دوم قرار دارد؛ لذا، با بهره‌گیری از فناوری، می‌توان این منابع را به گاز‌های «ال ان جی» و «سی ان جی» تبدیل و صادر کرد.


وی در خصوص استفاده از مهندسان ایرانی در افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی و جابجایی سکوی ۳۲۰۰ تنی، گفت: این قبیل اقدامات، نوید بخش پیشرفت چشمگیر ایران در حوزه نفت و گاز است که می‌تواند پایه گسترش فعالیت ما در اکتشاف، استخراج و بهره برداری از میادین موجود در منابع شمال و جنوب و همچنین میادین مشترک ایران با سیار کشور‌ها باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: