bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
در پی تداوم بلاتکلیفی متقاضیان اتومبیل‌های مونتاژی در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت‌های اعلامی شورای رقابت را به عنوان ملاک این امر اعلام کرد.

پاسخ یک مقام مسئول به بلاتکلیفی متقاضیان خودرو‌های مونتاژی/ قیمت‌های شورای رقابت ملاک است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز – سعید ترکاشوند؛ دومین مرحله از فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز و متقاضیان خودرو به مدت ۱۰ روز یعنی تا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت فرصت داشتند تا نسبت به افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام کنند.


در گام دوم این مرحله، متقاضیان واجد شرایط از روز چهارشنبه سوم خرداد به مدت ۸ روز یعنی تا فردا دهم همین ماه فرصت دارند که پنج اولویت خودرویی مد نظر خود را از میان اتومبیل‌های ارائه شده در سامانه انتخاب کنند. به گفته «مهدی تقدسی» مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، بیش از یک میلیون نفر در این مرحله از فروش خودرو ثبت نام کرده‌اند.


اواسط فروردین امسال بود که قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی از سوی مدیرعامل سایپا به طور رسمی اعلام شد؛ به همین خاطر متقاضیان این دور از پیش فروش خودرو‌های داخلی هیچ مشکلی در قیمت آن‌ها ندارند.


در حال حاضر تنها نقطه مبهم این مرحله از پیش فروش خودرو را می‌توان عدم شفافیت قیمت‌های خودرو‌های مونتاژی دانست که باعث بلاتکلیفی متقاضیان آنها شده است. در طول چند هفته اخیر و با آغاز فرایند تعیین قیمت اتومبیل‌های مونتاژی از سوی شورای رقابت، بحث و جلسات متعددی درباره قیمت نهایی‌های این مدل خودرو‌ها میان این شورا و مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده اتومبیل‌های مونتاژی برگزار شد.


به نظر می‌رسد که عدم شفافیت قیمت خودرو‌های مونتاژی در سامانه فروش یکپارچه خودرو هم ناشی از اختلاف نظری باشد که میان مونتاژکاران و شورای رقابت وجود دارد.


خبرنگار بازارنیوز ابتدا این مسئله را از سوی «مهدی تقدسی» مدیر سامانه فروش یکپارچه خودرو پیگیری کرد، اما او در پاسخ به این مسئله اعلام کرد که تنها مسئول امور نرم افزاری این سامانه بوده مسائل مرتبط با قیمت خودرو‌ها در حیطه وظایف وی قرار ندارد، در نتیجه پیرامون این مسئله اظهار نظر نکرد.


 قیمت‌های شورای رقابت ملاک خودرو‌های مونتاژی است


«قربانعلی رفیعی» مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با بازارنیوز، در جواب این پرسش که در جریان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو، قیمت‌های اعلامی شورای رقابت برای اتومبیل‌های مونتاژی ملاک است یا مونتاژکاران پاسخ داد: در این مرحله از فروش، قیمت‌هایی که از سوی شورای رقابت اعلام شده ملاک عمل قرار می‌گیرد.


حال با توجه اظهار نظر این مقام مسئول به نظر می‌سد که قیمت‌های اتومبیل‌های مونتاژی حاضر در این مرحله از فروش یکپارچه خودرو، همان قیمت‌هایی باشد که در نیمه اردیبهشت ماه به پیشنهاد سازمان حمایت و از سوی شورای رقابت تصویب شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م غ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
0
0
لطفا زمان ثبت نام و مشکلات آنرا از جمله وکالتی نشدن حساب شما یافت نمیشه و اینکه سری قبلی ما شرکت کردیم و نشد انصراف دادیم .و چندین ماه ما حسابمان در بانک مانده شاید ماشین ثبت نام کنیم. و چند بار وکالتی کردیم تو بانک ملی وپست بانک و حالا نمیشه به خدا خسته شدیم رسیدگی شود و دوباره تمدید کنند تا مشکل رفع شود
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: