bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس مسکن با انتقاد از رویه وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی، گفت: مسئولان این وزارتخانه به جای تکمیل سامانه املاک و اسکان، با روشی بدوی و غیر معقول به دنبال آن هستند که با استفاده از ۲۰ اپراتور، وضعیت سکونت ۴ میلیون خانه را بررسی و سپس در صورت احراز خالی بودن، اطلاعات آن خانه را برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

اپراتور به جای سامانه، رویکرد عجیب وزارت راه برای شناسایی خانه‌های خالی

گروه راه و مسکن بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «فرهاد بیضایی» کارشناس بازار مسکن در گفتگو با بازارنیوز پیرامون رویکرد معاونت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی اظهار کرد: در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، برخی مسئولان دولت نسبت به تکمیل سامانه املاک و اسکان تمایل و علاقه خاصی را از خود نشان دادند، اما حالا به دلیل شناخت نادرست معاون فعلی مسکن و ساختمان وزارت راه از شفافیت اطلاعات حوزه مسکن، این وزارتخانه از روش‌هایی برای شناسایی خانه‌های خالی بهره می‌برده که از اساس غلط است.


این کارشناس مسکن با انتقاد از مسئله  گفت: در حال حاضر مسئولان این وزارتخانه به جای تکمیل سامانه املاک و اسکان، با روشی بدوی و غیر معقول به دنبال آن هستند که با استفاده از ۲۰ اپراتور، وضعیت سکونت ۴ میلیون خانه را بررسی و سپس در صورت احراز خالی بودن، اطلاعات آن خانه را برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.


وی تصریح کرد: طبق آنچه که به صورت رسمی توسط مسئولان وزارت راه اعلام شده، ۲۰ اپراتور موظف شده‌اند که طی تماس‌های تلفنی با ۴ میلیون مالک خانه از خالی یا پر بودن خانه‌های خالی آن‌ها استعلام بگیرند.


بیضایی توضیح داد: با فرض اینکه چنین روشی هم کارآمد و موثر است، صحت سنجی ادعای مالکان آن ۴ میلیون خانه درباره خالی یا پر بودن آن ملک، ۱۵ سال زمان احتیاج دارد. از طرفی، این امکان هم وجود دارد که ظرف مدت این ۱۵ سال عدد خانه‌های خالی شناسایی شده از عدد ۴ میلیون هم عبور کند.


این تحلیلگر بازار مسکن در پایان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی با ادامه این سیاست عملاً سامانه املاک و اسکان را زمین زده و آن را بی اعتبار می‌کند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: