bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
بر اساس اطلاعات رژیم صهیونیستی؛
اطلاعات دولت نتانیاهو نشان می‌دهد که ذخایر ارزی صهیونیست‌ها در یک ماه گذشته با وجود کمک‌های خارجی، ۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

گروه پرونده ویژه بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ علیرغم تزریق ارز دولت رژیم صهیونیستی به بازار برای کمک به ارزش پول ملی و جلوگیری از ضرر‌های اقتصادی ناشی از جنگ، داده‌های اسرائیل نشان‌دهنده تأثیر آشکار جنگ بر سلامت مالی کلی دولت صهیونیستی است. بدین صورت که ذخایر ارزی اسرائیل در پایان اکتبر نسبت به ماه قبل بیش از هفت میلیارد دلار کاهش یافته است.
کاهش ۷ میلیارد دلاری ذخایر ارزی اسرائیل/ برآورد هزینه جنگ ۵۱ میلیارد دلار است

بر اساس داده‌های بانک مرکزی اسرائیل، ذخایر ارزی صهیونیست‌ها در پایان اکتبر ۱۹۱.۲ میلیارد دلار بود که ۳۶.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌داد. بانک مرکزی این کاهش را ناشی از فروش ارزی این بانک در ماه گذشته به میزان حدود ۸.۲ میلیارد دلار در کنار ارزیابی مجدد ارز با کاهش ارزش شکل در برابر دلار دانست. طبق گفته‌های مسئولان بانک مرکزی اسرائیل، انتظار ریزش ذخایر بیش از این‌ها بود که کمک‌های بین المللی به صهیونیستی‌ها جلوی آن ریزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار را گرفته است.

بر اساس داده‌های وزارت دارایی اسرائیل، کسری بودجه دولت نتانیاهو در یک ماه اخیر بدتر شد و به ۲۲.۹ میلیارد شکل (شش میلیارد دلار) در مقایسه با کسری ۴.۶ میلیارد شکل (۱.۲ میلیارد دلار) در سپتامبر گذشته رسید. این وزارتخانه از کاهش ۱۵.۲ درصدی درآمد‌های بودجه اسرائیل در ماه گذشته به دلیل تعویق مالیات و کاهش درآمد تامین اجتماعی ناشی از جنگ خبر داد.


روزنامه اقتصادی Calcalist اسرائیل، تخمین زد که جنگ می‌تواند تا ۲۰۰ میلیارد شکل (حدود ۵۱ میلیارد دلار) برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته باشد؛ این مبلغ حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل را تشکیل می‌دهد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: