bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
آتش در اقتصاد اسرائیل؛
گاز طبیعی بیشترین تاثیر را در بین حامل‌های انرژی از عملیات طوفان الاقصی پذیرفته است.

گروه پرونده ویژه بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ شروع جنگ روسیه و اوکراین، آغاز نگرانی برای کمبود و افزایش قیمت گاز در جهان بود. روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکننده گاز در دنیا که به بخش زیادی از اروپا گازرسانی می‌کند، پس از آن که توسط کشور‌های اروپایی تحریم شد، اقدام به قطع گاز ارسالی خود کرد. برخی از کشور‌ها هم خرید گاز از مسکو را تحریم کردند. این اتفاق باعث افزایش قیمت گاز و کمبود آن در جهان شد.

طوفان الاقصی، نفس «گاز» را گرفت/ عدد صفر در مقابل صادرات اسرائیل!

در آن زمان اروپا توانست با هزینه گزاف از زمستان سخت عبور کند. عبور از زمستانی که میلیارد‌ها دلار هزینه به گرده کشور‌ها گذاشت.

اما حالا باز هم در فصل پاییز و در نزدیکی سرد شدن هوا، جنگی دیگر قیمت گاز را تحت تاثیر قرار داد. جنگ بین نیرو‌های مقاومت و اسرائیل در منطقه غرب آسیا، بیشترین اثرگذاری را بر بازار جهانی گاز داشته است. گاز با ۳۵ درصد رشد قیمت، بالاتر از طلا با ۸ درصد و نفت با ۷ درصد افزایش، در رتبه اول گرانی جهانی قرار گرفته است.

طوفان الاقصی، نفس «گاز» را گرفت/ عدد صفر در مقابل صادرات اسرائیل!
خبرگزاری اسپوتنیک در همین راستا نوشت: اگرچه مصر معمولاً تنها مقدار کمی گاز به اروپا می‌رساند، تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس می‌تواند موج‌های شوکی را در خاورمیانه و بازار‌های انرژی ایجاد کند. این در حالی است که نگرانی ویژه در خصوص تنگه هرمز است که یک آبراه حیاتی برای انتقال نفت خام و گاز طبیعی مایع محسوب می‌شود.

اسرائیل یکی از کشور‌های صادرکننده گاز طبیعی به اروپا و کشور‌های همسایه خود از جمله مصر بوده است. در پی تشدید درگیری‌ها و ناامنی سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها، مقاات مصر اعلام کردند که واردات گاز از اسرائیل به صفر رسیده است. این در حالی است که روزانه  ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی از اسرائیل به مصر وارد می‌شد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: