bazarnews

کد خبر: ۲۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
هشدار یک اقتصاددان به وزیر کار دولت حسن روحانی!
رئیس مطالعات دین و اقتصاد با هشدار به دولت حسن روحانی در خصوص نرخ رشد اقتصادی گفت: با توجه به تردیدی که در ادعاهای آماری مرکز آمار و بانک مرکزی در خصوص نرخ رشد وجود دارد، صمیمانه به دولت حسن روحانی می گویم که این بازی را تمام کنند!
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، فرشاد مومنی اقتصاددان کشورمان در نشست خبری که با خبرنگاران در خصوص مبارزه با فساد اداری داشت تاکید کرد: در دوره احمدی نژاد وقتی مسئولین در خصو آمار نرخ رشد و اشتغال بی پروایی کردند، متغیر های کنترلی را همکانی کردیم و همه به بی اساس بودن آمار پی برند و هم اکنون هم به وزیر کار دولت روحانی هشدار می دهیم که اگر به آمارهای بی پایه و اساس خود در خصوص نرخ اشتغال ادامه بدهد رویه خود را ادامه می دهیم تا همگی به بی پایه بودن این آمارها پی ببرند ضمن اینکه در مورد دیگر متغیر ها نیز همینطور است و ما بر اساس کیفیت و کمیت ادعاها را محک میزنیم.

 وی در خصوص آینکه آیا با این شرایط باید این آمار را بپذیریم یا خیر با (لبخند) گفت: سخنگوی گرامی قوه قضاییه در صحبت ها خود فرمودند اگر کسی آمارهای رسمی را زیر سوال ببرد در معرض پیگرد قرار خواهد گرفت! بنابر این ما هرگز آمارهای رسمی را زیر سوال نمی بریم اما سوالات و ابهاماتی برای ما پیش خواهد آمد که آنها را مطرح می کنیم مثل ادعای نرخ رشد غیر عادی 4 سال گذشته! صمیمانه به دولت حسن روحانی می گویم که این بازی را تمام کنند! چرا که اگر این اقتصاد چنین رشدی را تجریه کرده باید اول آثار آن را در نرخ رشد سرمایه گذاری ببینیم چرا که نرخ رشد بدون سرمایه گذاری اتفاق نمی افتد و ما زمانی که روند آمارهای سرمایه گذاری را مشاهده می کنیم که مطقا با چیزی که عنوان شده خوانایی ندارد با این ادعاهایی که می شود بنابر این طرح سوال می کنیم و به هیچ وجه آمار را زیر سوال نمی بریم!

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: