bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
یک مقام مسئول در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تاکید بر پیگیری موضوع فروش گوشی‌های تقلبی قاچاق، کپی برداری کد IMEI تلفن‌های همراه روی این نوع محصولات را رد کرد.

--

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یاسر سوادکوهی» معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فروش گوشی‌های تقلبی قاچاق در فضای مجازی و سطح بازار اظهار کرد: خبر فروش این قبیل محصولات را شنیده بودم، اما گزارشی پیرامون صحت و سقم آن در دست نداشتم. در حال حاضر عرضه موبایل‌های تقلبی به این شکل است که در زمان واردات، یک تلفن همراهی را به عنوان آیفون ۱۳ معرفی می‌کنند، اما در نهایت مدل شبیه و تقلبی آن با قیمتی بالغ بر ۵ میلیون تومان وارد بازار می‌کنند.


معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نفی ادعای اعضای اتحادیه فروشندگان موبایل و مسئولان سامانه همتا مبنی بر کپی برداری کد IMEI و درج آن روی موبایل‌های تقلبی، گفت: در حال حاضر هر تلفن همراهی که در داخل محدوه جغرافیایی ایران فعال گردد، ابتدا به مدت یک ماه از خدمات شبکه مخابراتی برخوردار می‌شود؛ پس از گذشت این مدت، در صورت عدم رجیستری موبایل، سامانه دیگر اجازه ادامه فعالیت آن را نخواهد داد.


وی افزود: در سامانه رجیستری به هیچ وجه امکان فعالیت همزمان دو موبایل با یک کد IMEI وجود ندارد؛ لذا در صورت وقوع چنین مسئله‌ای سامانه به صورت خودکار، رجیستری یکی از آن‌ دو را باطل می‌‎کند.


سوداکوهی همچنین درباره میزان کشفیات مرتبط با گوشی‌های تقلبی، گفت: در حال حاضر به دلیل محدود بودن و عدم گستردگی این مسئله، نمی‌توان در مورد میزان  کشفیات موبایل‌های تقلبی قاچاق اظهار نظر کرد؛ یقیناً در صورت وصول گزارش‌هایی ذیل این مضمون، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اطلاع‌رسانی عمومی را انجام خواهد داد.


این مقام مسئول همچنین درباره برخی ادعا‌ها پیرامون طول عمر یک ساله گوشی‌های تقلبی، گفت: بیان این موضوع، به معنای ایراد جدی سامانه رجیستری تلقی می‌شود،در حالی که این بستر تاکنون به هیچ وجه با مشکلی این چنینی مواجه نبوده است.

 

وی توضیح داد: سامانه رجیستری قابلیت رهگیری دقیق دارد، لذا بر اساس این ویژگی تمامی اطلاعات مربوط به کد IMEI تلفن‌های همراه، کپی‌برداری آن و یا حتی درج آن روی دیگر وسایل مخابراتی، به طور کامل قابل رصد بوده و بر همین اساس امکان سوء استفاده از آن برای دیگر موبایل‌ها وجود نخواهد داشت.


سوادکوهی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به اهمیت این موضوع، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته جاری، با رسیدگی به چند پرونده، پیگیری‌هایی این موضوع را شروع کرده و سعی بر آن خواهد بود که برخورد جدی با این مسئله از نقطه آغازین آن انجام شود.


پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: