bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
بازارنیوز خبر می‌دهد؛
به دنبال بی توجهی مسئولان به وضعیت بازار شکر، قیمت عرضه عمده این محصول به ۳۰ هزارتومان در هرکیلوگرم رسیده که حدود ۵ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب آن است.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ درحالی که هشدار‌های زیادی درباره اوضاع بازار شکر مطرح شده بود، به نظر می‌رسد همچنان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و قیمت عرضه عمده این محصول به ۳۰ هزارتومان در هرکیلوگرم رسیده که حدود ۵ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب آن است.

در همین راستا قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است؛ با این حال توزیع‌کنندگان، شکر را به این قیمت در اختیار کارخانجات تولیدی قرار نمی‌دهند و این مساله کارخانجات را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

در همین زمینه تولیدکنندگان به خبرنگار بازارنیوز گفتند که نه تنها اوضاع نسبت به گذشته بهتر نشده، بلکه با چالش‌های بیشتری مواجه شده‌اند. به گفته این افراد پیش از قیمت عرضه عمده شکر به ۲۸ هزار و ۳۰۰ تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود، اما هم‌اکنون نرخ آن به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده است.

در عین حال این اتفاق باعث شد در هفته‌های اخیر، چرخه تولید و توزیع با اختلال جدی مواجه و حتی در روز‌های گذشته، شکر در برخی نقاط کشور نیز نایاب شود و مردم برای تامین نیاز مصرفی با مشکل مواجه شوند و به نظر می‌رسد مسئولان مربوطه چندان نظارتی بر بازار این کالای استراتژیک ندارند و همین مساله باعث ایجاد چنین بی‌نظمی و گران‌فروشی در بازار شکر شده که در صورت ادامه روند فعلی عواقب جدی به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: