bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
قائم مقام سابق وزیر صمت در امور بازرگانی با اشاره نوسانات به وجود آمده در بازار ارز، گفت:افزایش قیمت دلار در طول دو الی سه هفته گذشته صرفاً به خاطر التهابات ناشی از تنش ایران و رژیم صهیونیستی بوده و اکنون که سطح این تنش‌ها کاهش یافته نرخ ارز هم تقلیل پیدا کرده است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صادق مفتح» قائم مقام سابق وزیر صمت در امور بازرگانی پیرامون وضعیت اخیر بازار ارز و تلاطمات ایجاد شده در آن اظهار کرد: نوسان در بازار همیشه وجود دارد و هیچ وقت نمی‌توان آن را به صفر رساند. این موضوع یک اصل اقتصادی پذیرفته شده، غیر قابل اجتناب و حتی مفید است که می‌تواند در برخی موارد به عنوان یک وزنه تعادلی نقش آفرینی کند.

مفتح
قائم مقام سابق وزارت صمت با اشاره به تنش‌های سیاسی چند هفته اخیر منطقه گفت: ما در این ایام با حداقل تنش‌ها مواجه شدیم و به تبعیت از آن هم قیمت دلار نوسان چندان زیادی را تجربه نکرد. در طول ادوار گذشته شرایط به گونه‌ای بود که بازار ارز متاثر از وقایع سیاسی کوچک‌تر از این اتفاق نوسان به مراتب بالا‌تری را پشت می‌گذاشت.


وی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده دو نکته مهم است؛ نخست آن که فعالان اقتصادی کشور اکنون به نقطه‌ای رسیده‌اند که از ثبات بازار ارز اطمینان دارند. نکته دوم معطوف به عملکرد موفق اتاق فرماندهی بازار ارز است. در حال حاضر محدود شدن دامنه نوسان ارز نشانه‌ای برای تصدیق این گزاره است.


مفتح تاکید کرد: در حال حاضر به ثبات خوبی در سطح بازار ارز رسیده‌ایم و جو روانی که عامل عمده نوسانات ارز بوده به شدت کمرنگ شده است.


قائم مقام سابق وزیر صمت خاطرنشان کرد: تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی یک اتفاق سیاسی بسیار بزرگ است، اما علی‌رغم وقوع چنین موضوعی قیمت دلار در بازار غیررسمی جهش قابل توجهی نداشت. در حال حاضر فعالان اقتصادی کشور دیگر از طرف بازار ارز احساس ناامنی و یا عدم اطمینان ندارند.


وی در پایان متذکر شد: اگر تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی در زمان دیگری اتفاق می‌افتاد، ممکن بود قیمت دلار به عددی دو الی سه برابر رقم فعلی برسد. افزایش قیمت دلار در طول دو الی سه هفته گذشته صرفاً به خاطر التهابات ناشی از تنش ایران و رژیم صهیونیستی بوده و اکنون که سطح این تنش‌ها کاهش یافته نرخ ارز هم تقلیل پیدا کرده و اکنون این بازار در کنترل بانک مرکزی قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: