bazarnews

کد خبر: ۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
ویژه های روز منتشر شد
جلوگیری از فرار مالیاتی با ورود آهن فروشان به بورس کالا ،ترفند عجیب موسسه‌های مالی‌اعتباری برای درآمدزایی ،حضور حسن روحانی در نمایشگاه بین المللی مطبوعات،روند الاکلنگی بازار سکه ،افزایش جهشی قیمت طلای جهانی ،اهالی اقتصاد به بانک مرکزی نامه نوشتند ،نفت ایران ارزان شد،هشدار مالیاتی به مالکان خانه خالی،بلوکه کردن بخشی از وام توسط بانک ها قانونی است؟،رد پای اختلاس ۱۲۰۰ میلیاردی در تخلف دو بانک بزرگ کشور،بازار ملک کلنگی جنوب و شرق تهران بهترین گزینه ساخت‌وساز،سکه طرح قدیم ۵ هزار تومان گران شد، عقب‌گرد ۴۱۷ واحدی شاخص کل بورس مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (15 آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه ( 15 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.
 
 
جلوگیری از فرار مالیاتی با ورود آهن فروشان به بورس کالا
عضو انجمن مهندسی مالی و مدیریت استراتژیک ایران،گفت: اشخاص حقیقی می توانند تیرآهن را در تناژهای پایین و خرد در بورس کالای ایران خریداری کنند که در این صورت بسیاری از مشکلات در صنف آهن همچون حضور واسطه ها، عدم ارایه فاکتور به خریدارن آهن و همچنین مشکلاتی مالیاتی این صنف مرتفع خواهد شد. 

محمدرضا قنبری استاد بازنشسته اقتصاد و کارآفرین در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در کشورهای اروپایی بانک ها بابت حفظ و نگهداری سپرده های مردم در بانک نه تنها سودی پرداخت نمی کنند بلکه از آنها پولی دریافت می شود در حالی که در ایران بانک ها تبدیل به مرکزی برای درآمد زایی مردم شده اند و با سود حاصل از سپرده زندگی می کنند.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری امروز شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرده و با اهالی رسانه گفت و گو کردند.
ایشان در خصوص مشکلاتی که تحریم ها برای کشور به وجود آوردند گفت: چه مقدار نفت در این چند سال می‌توانستیم بفروشیم و درآمدش را بدست آوریم و نتوانستیم و به خاطر تحریم ها از سال ۹۱ تا ۹۴ ، ۱۸۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کسر شد که می‌توانست برای تحول و اشتغال کشور به کار رود. تحریم‌ها را برداشتیم اما بعضی‌ها ناراحت هستند و می‌گویند چرا تحریم ها برداشته شده است؟ 



اگر بخواهیم با تحلیل اقتصادی موضوع منابع تولید رانت در اقتصاد کشور را بررسی کنیم به چهار مولفه «حجم بالای اقتصاد دولتی»، «تعرفه‌ها، موانع تجاری و روندهای بوروکراتیک»، «وجود شکاف بین نرخ‌های سود در اقتصاد» و «شکاف بین نرخ رسمی و غیررسمی ارز» برخورد می کنیم که بیشتر از منابع دیگر به فعالیت های رانت جویانه دامن می زنند.
 

امروز شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ هر دلار آمریکا ۳ هزار ۶۲۵ تومان به فروش رسید.

 بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)
 
 
 بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)
 
 

امروز شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ در بازار آزاد، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ تومان و طرح جدید یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به فروش رسید.
 
 بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)
 
 
 بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)
 
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان) 
 

در بررسی روند قیمت در بازار سکه در هفته گذشته می بینیم که حجم معاملات هفتگی با افزایش ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۳۰۰ معامله رسید؛این در حالی است که روند معاملاتی بازار آتی سکه طی هفته منتهی به ۶ آبان با کاهش نسبت به مدت مشابه خود مواجه شده بود.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)



اعلامیه FBI در روز جمعه باعث شد تا فاصله میان کلینتون و ترامپ به کمترین حد خود برسد، موضوعی که بازارهای مالی را در خصوص پیروزی کلینتون نگران کرده است. همین موضوع باعث شده تا طلا به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود برسد و در این هفته بیش از ۲ درصد رشد داشته باشد.


 کارشناسان و اقتصاددانان با ارسال نظرات خود به بانک مرکزی، پانزده نکته را مطرح کرده و پاسخ‌های محوری و الزامات آن را به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند. در نسخه‌ای از این نامه  این سوال مطرح شده که آیا این روند را باید سِیری متناسب با اقتضائات بخش حقیقی اقتصاد تلقی کرد یا گام برداشتن در مسیر یک بحران؟ استدلالات نظری و شواهد آماری ارائه‌شده از سوی کارشناسان اقتصادی این طور بیان می‌کند که چرا نظام پولی و بانکی در ایران در یک بحران قرار گرفته و آینده اقتصاد ایران، آبستن اتفاقات محاسبه نشده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند حجم نقدینگی تا پایان سال ۹۶ به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر این اساس، نظام بانکی تا پایان سال ۹۶، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق خواهد کرد.

بر اساس برآوردها تا پایان امسال  نقدینگی با فرض حفظ روند فعلی، به عدد شگرف ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان و با همین روند تا انتهای سال ۱۳۹۶ به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید؛ یعنی نظام بانکی با ادامه همین روند برای دو سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید خلق خواهد کرد.


قیمت نفت سبک ایران با افزایش تردیدها نسبت به اجرا شدن فریز نفتی رو به کاهش گذاشت و به بشکه ای ۴۷ دلار و ۴۱ سنت رسید.


معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با رونمایی از "سامانه شناسایی خانه های خالی" در سال ۱۳۹۶ این خانه ها مشمول مالیات می شوند.


معاون نظارت بانک مرکزی گفته که اگر بانکی بخشی از تسهیلات پرداختی را بلوکه کند، قاطعانه با آن برخورد و منابع به مشتری بر می‌گردد. این در حالی عنوان می‌شود که نیازی نیست به بانک‌های کوچک مراجعه کرد. بانک‌های بزرگ به راحتی این تخلف آشکار را انجام می‌دهند.



دادستان کل کشور با اشاره به پرونده تخلف در دو بانک بزرگ کشور که پیش تر آن را عنوان کرده بود، گفت: اقداماتی که در دو بانک ملی و ملت صورت گرفته از نظر قانونی مجاز نبوده و بنابراین نوعی اختلاس تلقی می شود.


قیمت واحدهای کلنگی پایتخت نشان می‌دهد شمال تهران پیشتاز در قیمت است، مرکز و غرب در رتبه‌های بعدی قراردارند و جنوب و شرق تهران می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید ملک کلنگی و ساخت وساز باشند.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)


مرکز پژوهش‌های مجلس با پیشنهاد تعیین نرخ اضطراری بنزین برای سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها (همانند گازوئیل)، اعلام می‌کند: بنابر پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیات دولت، می‌توان به ازای هر لیتر سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها، درصدی عوارض (یا حتی قیمت تمام شده بنزین و هزینه‌های جانبی آن را) از مشتریان اخذ کنند. درواقع همه مردم با استفاده از کارت سوخت شخصی خود می‌توانند با همان قیمت مصوب (۱۰۰۰ تومان در سال ۱۳۹۴) بنزین دریافت کنند و تنها کسانی که به هر دلیلی از کارت مخصوص خودروی خود استفاده نمی‌کنند، مشمول پرداخت عوارض اضافی هستند و بنزین را با» نرخ اضطراری» دریافت می‌کنند. در این شیوه، همچنان بنزین به‌صورت تکنرخی عرضه می‌شود و افزایش قیمت بنزین هم وجود ندارد. در ضمن چون کارت سوخت جایگاه‌ها ویژه است و توسط دستگاه کارت‌خوان به‌عنوان کارت خاص شناسایی می‌شود، تمام تراکنش‌هایی که با این کارت صورت می‌گیرد، جداگانه ثبت می‌شود و امکان فساد و سوءاستفاده وجود ندارد.


 آنچه در زیر می آید جدول قیمت معاملات انجام شده آپارتمان در منطقه ۱ تهران طی آبان ماه ۹۵ است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه اطلاعات بازار املاک ایران می باشد.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)



شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان، به عدد ۱۹۷ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل، ۱.۹ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل، ۲.۲ درصد افزایش داشته است.درصد تغییرات شاخص کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت)، معادل ۰.۲ درصد بوده که نسبت به تورم چهارفصل منتهی به فصل بهار سال ۱۳۹۵ معادل ۰.۵- درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: اگر حزب جمهوری خواه در آمریکا حاکم شوند، تنش های نظامی در منطقه افزایش پیدا می کند. این موضوع باعث می شود که قیمت نفت افزایش پیدا کند و رونق اقتصادی حاصل از نفت درکشور حاکم شود که این موضوع به افزایش تورم و افزایش نرخ ارز نیز منجر می شود. در نتیجه رونق در تولید وشرکت ها و بازار سرمایه نیز قابل مشاهده خواهد بود. 


ماجراهای کارت سوخت، این کارت کوچک مستطیل شکل،پایان ندارد. مجلس نشینان حذف این کارت را با دست پس می‌زنند و با پا پیش می‌کشند. به طوری که هنوز جوهر مهر نامه حفظ کارت سوخت خشک نشده که تصمیم بر حذف آن می گیرند و تا مقدمات حذف فراهم می‌شود، می‌خواهند آن را حفظ کنند.


در بازار امروز (شنبه)، اولین روز معاملاتی هفته جاری، شاخص کل بورس در مسیر منفی قرار گرفت به طوریکه طی انجام معاملات ۴۱۷ واحد ریزش کرد و در ارتفاع ۷۹ هزار و ۲۵۳ واحدی قرار گرفت. 


بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 15 آبان)




مجموعه سنگ آهن سنگان در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری جنو ب شرقی مشهد، در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.   آثار حفر گودال‌ها و غارهای موجود در بخش‌های مختلف معدن حکایت از استخراج سنگ آهن در زمان‌های دور دارد. و قدمت این معادن به حدود ۶۰۰ سال پیش بازمی گردد. اکتشاف معادن سنگ آهن سنگان در سال ۱۳۵۴ آغاز و فعالیت های اکتشافی تکمیلی توسط شرکت نوین معدن زیر نظر شرکت مشاورین کاوشکران از آن زمان تا کنون در حال انجام است.



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: