bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند این بازار در هفته نخست شهریور ماه صعودی خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این هفته نماد‌های خودرویی از استقبال فعالان بازار سهام و همچنین بازدهی بیشتری برخوردار شوند.

پیش‌بینی بورس در هفته نخست شهریور ماه ۱۴۰۲/ پیشتازی احتمالی خودرویی‌ها

گروه بانک و بورس بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛«بهنام علیخانی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته نخست شهریور ماه اظهار کرد: با توجه به اتفاقات هفته قبل مثل خروج بخش قابل توجهی از نماد‌های بورسی از حالت منفی و حرکت به سمت مثبت شدن و همچنین انتشار خبری مبنی بر تصمیم‌گیری معاون اول رئیس جمهور درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، پیش‌بینی می‌شود که روند بازار سهام در این هفته، صعودی باشد.


این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: علت اصلی این روند مثبت هم بیشتر به خبری باز می‌گردد که قرار بود در روز چهارشنبه هفته قبل توسط  معاون اول رئیس جمهور درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اعلام شود، اما با این حال هنوز محقق نشده است.


وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دولت به دنبال آن است که برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها عددی را اعلام کند که در پی آن هیچ یک از طرفین متضرر نشوند. معتقدم که علت این امر ناشی از سهامداری صندوق‌های بازنشستگی در تعدادی از این پتروشیمی‌هاست، زیرا در صورت عدم تغییر نرخ خوارک پتروشیمی‌ها سود این قبیل شرکت‌ها کاهش یافته و به دنبال آن زیان صندوق‌های بازنشستگی بیشتر خواهد شد.


علیخانی در ادامه مقطع زمانی فعلی را پایان اصلاح شاخص کل بورس توصیف کرد و گفت: با توجه به این نکته مهم، می‌توان گفت که اکنون موقع مناسبی برای اصلاح پرتفوی است. فعالان بازار سرمایه می‌توانند در این زمان دست به اصلاح سهام خود و یا سرمایه‌گذاری جدید بزنند.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام هم گفت: پیش‌بینی می‌شود که در هفته اول شهریور ماه نماد‌های خودرویی مثل «خپویش» و همچنین «خساپا» از وضعیت و بازدهی خوبی در این هفته برخوردار شوند.


وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره بازگشت شاخص کل بورس به محدوده ۲ میلیون واحد تا پایان شهریور ماه هم تصریح کرد: خیلی نمی‌توان امیدوار بود که شاخص کل در طول یک ماه اخیر حرکت شارپی یا جهشی را انجام دهد، زیرا تحقق این امر نیازمند سهم‌های سنگین و نقدینگی درشت است، اما با این تفاسیر، بازگشت شاخص کل بورس به محدوده ۲ میلیون واحد تا پایان تابستان هم امری چندان دور از انتظار نیست.


علیخانی در پایان تاکید کرد: بازگشت شاخص کل به محدوده ۲ میلیون واحد هم به تصمیمی بازمی‌گردد که قرار است معاون اول رئیس جمهور برای نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بگیرد. اگر اخبار مساعد باشد، احتمالا شاهد آن خواهیم بود که شاخص در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به بالای ۲ میلیون واحد رسیده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: