bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به نقش موثر کاهش دامنه نوسان بورس در جلوگیری از تشدید هیجانات، از بازگشت آرامش به تالار شیشه‌ای خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار سهام بعد از پشت سر گذاشتن یک روز سرخ، روز دوشنبه (۲۶ فروردین ماه) را با شرایط بهتری آغاز و سپس به پایان رساند. شاخص کل بورس در روز یکشنبه (۲۵ فروردین ماه) با ریزش ۱۱ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی تنزل پیدا کرد، اما امروز با رشد ۱۰ هزار واحدی، در محدوده ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار واحد قرار گرفت.

عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
«سیاوش وکیلی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار سهام اظهار کرد: همزمان با انتشار برخی اخبار مرتبط با تنش‌های به وجود آمده در منطقه، بورس هم به مانند سایر بازار‌های مالی کشور دچار تکانه‌هایی شد، اما سازمان سازمان بورس با برگزاری جلسه‌ای در ساعات ابتدایی همان روز، تصمیمی را در جهت کاهش دامنه نوسان بازار از هفت به یک درصد گرفت.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: این تصمیم باعث تخلیه هیجانات کاذبی شد که به دلیل درگیری‌های پیش آمده بر بورس تحمیل شده بود. با این اقدام بازار سهام قفل و یا تعطیل نشد و طبق روز‌های قبل به کار خود ادامه داد.


وی با اشاره به تاثیر کاهش دامنه نوسان بازار در محدود شدن نقدشوندگی سرمایه فعالان بورسی، گفت: این محدودیت باعث تسریع در تخلیه بار روانی هیجانی حاکم بر بازار سرمایه شد. اکنون جمع‌بندی اکثر فعالان بورسی بر این اصل استوار است که درگیری‌ها دیگر تداوم نخواهد داشت، بازار سهام به حالت عادی خود برگشته است.


وکیلی تصریح کرد: سازمان بورس اخیراً اعلام کرده که محدودیت به وجود آمده در دامنه نوسان بازار از روز چهارشنبه لغو و به حالت عادی خود باز خواهد گشت. تداوم دامنه نوسان یک درصدی باعث خروج بورس از حالت تعادل خود خواهد شد.


این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: در ابتدای اعمال محدودیت بر دامنه نوسان بازار برخی کارشناسان این حوزه مخالف اجرای این سیاست بودند و با استناد به شرایط بورس روسیه در آغاز جنگ اوکراین، خواهان ادامه کار نماد‌های بورس بدون تغییر در دامنه نوسان بازار بودند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه از حالا بحرانی چند روز پیش خود عبور کرده و اکنون جو هیجانی آن اکنون رفع شده است. بورس در این روز‌ها وضعیت آرام هفته‌های قبل را تجربه خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: